CATEGORII
Pentru Artere   
Pentru Articulatii   
Pentru Bila   
Pentru Caile respiratorii   
Pentru Cap   
Pentru Coloana vertebrala   
Pentru Colon   
Pentru Corp   
Pentru Creier   
Pentru Ficat   
Pentru Gat   
Pentru Gura   
Pentru Inima   
Pentru Intestin   
Pentru Membre inferioare   
Pentru Nas   
Pentru Ochi   
Pentru Organe genitale   
Pentru Pancreas   
Pentru Piele   
Pentru Plamani   
Pentru Prostata   
Pentru Rinichi   
Pentru Sistemul Circulator   
Pentru Sistemul Osos   
Pentru Stomac   
Pentru Tract respirator   
Pentru Ureche   
Pentru Vezica urinara   
Home » Tratamente naturiste » Osteoporoza » Sistemul Osos

Remedii naturiste pentru Osteoporoza

Osteoporoza este o boală în care oasele devin fragile sau poroase şi, prin urmare sfaramicioase, ceea ce duce la o fracurare usoara a oaselor. Un test de densitate minerală osoasă (DMO) este singura cale prin care se poate diagnostica osteoporoza şi, prin urmare se poate determina orice risc pentru fractura in viitor. Principalul motiv pentru care DMO trebuie să fie făcut, este ca osteoporoza poate exista nedetectata cu zeci de ani înainte de o fractură. Prin acest test se determină dacă este nevoie de tratament pentru a menţine masa osoasa si a preveni pierderea osoasă mai departe.

Osteoporoza poate fi mai mult sau mai puţin prevenita pentru majoritatea oamenilor. Prevenirea este foarte importanta, deoarece, chiar daca sunt disponibile tratamente pentru osteoporoza, în prezent nu exista niciun remediu. Prevenirea osteoporozei implică mai multe aspecte, inclusiv nutritia, exercitiile fizice, stilul de viaţă şi depistarea precoce.

Cea mai bună apărare împotriva osteoporozei este construirea de oase puternice, mai ales înainte de vârsta de treizeci de ani, si mentinerea unui stil de viaţă sănătos. Cu toate acestea, deşi există tratamente pentru osteoporoza, nu există nici un leac real pentru aceasta. Există cativa paşi pentru prevenirea osteoporozei, care trebuie să fie adaptati în comun pentru a ajuta la prevenirea osteoporozei. În primul rând, dozele zilnice recomandatede calciu şi vitamina D trebuie să fie consumate pentru functionarea corecta a inimii, muschiilor si nervilor , şi pentru coagularea sangelui. O cantitate inadecvata de calciu contribuie la dezvoltarea osteoporozei. Deci, 1000-1300 mg de calciu trebuie să fie consumate zilnic, din alimentele pe care le mâncam sau prin administrarea de suplimente cu calciu. Vitamina D este necesara pentru ca organismul sa absoarba calciul si este disponibil aprin piele de la expunerea directă la lumina soarelui şi din alimente cum ar fi ficatul şi gălbenuşurile de ou.

Menţinerea în mod regulat a greutăţii, exerciţiul fizic zilnic, cum ar fi mersul pe jos, dansul, jogging-ul, toate acestea imbunatatesc sanatatea oaselor. Exista mai multe sanse de a ajunge la o densitate osoasă maximă în cazul în care se efectueaza un efort fizic regulat în copilărie şi adolescenţă. De asemenea, este bine să se evite fumatul şi consumul excesiv de alcool pentru a preveni osteoporoza. Desi nu exista nici un leac real pentru osteoporoza, bifosfonatii, hormonul paratiroidian, calcitonina, estrogenii şi raloxifenul sunt aprobate si folosite pentru prevenirea osteoporozei. Desigur, cel mai bun lucru de făcut pentru a preveni apariţia osteoporozei este de a efectua un test de densitate osoasa si de a se urma un tratament corespunzător.

De ce e nevoie sa se renunte la fumat?

• Fumatul este nociv pentru oasele, precum şi pentru inimă şi plămâni.

• La femei, nicotina inhibă efectul protector al estrogenului pentru os. 
 

• Femeile care fumeaza de multe ori trec prin menopauza mai devreme, astfel grăbind apariţia osteoporozei, deoarece densitatea osoasa scade mai rapid dupa menopauza. Femeile care fumează şi aleg terapia de substitutie hormonala dupa menopauza pot necesita doze mai mari de hormoni si au mai multe complicaţii.

• Fumatorii absorb mai putin calciu din dieta lor.

• Fumatorii au un risc mai mare pentru fracturi de sold decat nefumatorii.

• Bărbaţii fumători sunt expuşi riscului de a dezvolta osteoporoza.

Limitarea consumului de alcool

Consumul regulat de 2-3 pahare de alcool pe zi poate fi dăunător pentru oase, chiar şi la femeile si barbatii tineri. Consumatorii de bauturi grele sunt mai susceptibili de a avea o pierdere de masa osoasa si fracturi. Acest lucru este legat atât de alimentaţia deficientă cat si de riscul crescut de a cădea.

Factorii de risc petnru osteoporoza includ următoarele:

• Deficitul de estrogen

• Menopauza precoce (vârsta <45 ani) produsa în mod natural sau in urma indepartarii chirurgicale a ovarelor

• Absenţa perioadelor menstruale (amenoree pentru> 1 an)

• Hipogonadismul ( afectarea gonadelor, care sunt ovarele sau testiculele, sau a nivelurilor de hormoni sexuali, care sunt estrogenul sau testosteronul)

• Corticoterapia pe termen lung (> 6 luni)

• Istoricul familial de fracturi de şold sau de fracturi vertebrale

• Un indice minim de masa corporala

• Tulburări de alimentatie, cum ar fi anorexia nervosa sau bulimia

• Oasele rupte anterioar

• Pierderea de înălţime (cocoasa de văduva sau cocoasa de bizon)

• Sexul feminin

• Rasa asiatica sau alba

• Dietă săracă fără suficient calciu

• Lipsa de exerciţiu fizic

• Exercitarea excesivă duce la încetarea menstruatiei

• Fumatul

• Consumul regulat de cantităţi mari de alcool


Acest articol a fost vizitat de 439 ori